Savoir-vivre brunch’u w biznesie

Brunch, mimo, że jest spotkaniem służbowym odbywa się w luźniej atmosferze, a tematy rozmów w niewielkim stopniu mogą dotyczyć pracy. Za stosowniejsze uważa się, gdy dotyczą one spraw życia codziennego.

Soczyste owoce, świeże warzywa i lekkie potrawy to, to czego możemy się spodziewać wybierając się na tego typu spotkanie. Jednak tematyka lekkości towarzyszy również innym aspektom.

O czym należy pamiętać organizując brunch?

Przede wszystkim warto wiedzieć, że jest to posiłek jadany późnym rankiem, a wczesnym popołudniem( pomiędzy godz. 10.00 a godz.14.00) i trwa średnio około dwóch godzin. Dodatkowo, w odróżnieniu do innych przyjęć biznesowych gdzie ewentualne spóźnienie jest wybaczalne, w przypadku brunch’u , savoir-vivre podkreśla by na tego typu spotkanie przychodzić na dokładnie umówioną godzinę.

Odnosząc się do tego, że jest to spotkanie o wyjątkowo lekkim klimacie, należy pamiętać, że liczba osób które zamierzamy zaprosić nie powinna przekraczać 45. Naszych gości możemy zaprosić poprzez drukowaną inwitację,  e-maila a także w mniej formalny sposób np. przez telefon, nawet kilka godzin przed planowanym spotkaniem.

Biorąc pod uwagę formę przyjęcia możemy się domyślić, że obowiązujący ubiór wcale nie musi  odznaczać się sztywną etykietą. Bardziej odpowiedni będzie swobodny strój, najlepiej o jasnej kolorystyce.

Łatwo zauważyć, że brunch nie jest imprezą a raczej przypomina spotkanie przy kawie czy herbacie. Dlatego też sami powinniśmy wiedzieć jakie kwestie wypada poruszyć a jakich należy unikać.