Dress code – czyli etykieta stroju

Badania psychologiczne dowodzą, że na innych patrzymy przez pryzmat urody, elegancji, stylu bycia, tonu głosu a także sposobu wypowiedzi.Wielu z nas nie jest świadomych tego, iż ubiór określa naszą wiarygodność. Dodatkowo może on poprawić a czasem nawet popsuć nasze relacje ze współpracownikami, klientami czy z szefostwem. Dlatego też wybierając się na przyjęcie firmowe, do pracy czy na ważne spotkanie, warto wiedzieć, co należy włożyć, a czego lepiej unikać.

Pierwszym najważniejszym elementem etykiety ubioru jest skromna garderoba.To, co nosimy, powinno być proste i schludne, aby twarz, a nie reszta ciała, przyciągała uwagę innych.

W przypadku konferencji biznesowej odpowiedni strój, to taki, w którym nie rzucamy się w oczy, najlepiej jeśli będzie on skromny i elegancki, może być także w nieco  luźniejszej formie – w przypadku mężczyzn wiąże się to z brakiem krawata. Należy jednak unikać ubrań zwracających uwagę, to znaczy, bardzo jaskrawych kolorów, sukienek mini czy też ogromnych dekoltów w przypadku kobiet.

Natomiast np. kolacja firmowa, która jest bardziej oficjalnym spotkaniem, wiąże się z nieco sztywniejszymi regułami. Panowie zobowiązani są do założenia garnituru, czasami, gdy sytuacja tego wymaga nawet smokingu, oraz białej koszuli. Panie natomiast powinny pojawić się w stroju o ciemnej kolorystyce. Najbardziej odpowiednim na tę okazję strojem będzie elegancki kostium lub bardziej wyszukana garsonka, ale kobieta może ubrać się na kolacje biznesową również w skromną sukienkę.

Pamiętajmy o tym, aby zawsze dopasowywać swój ubiór do okoliczności, żeby nikogo nie urazić, a jednocześnie czuć się swobodnie.